Search This Blog

Sunday 2 October 2011

Buat Baik Dipandang Jelik ?

assalamualaikum..
hye semua

kenapa ea kalo someone yang dulu jahat then bila die nak mula berubah semua kawan2 dia pandang jelik ? means pandang semacam laa. i know u olls understand what i mean kan ? korg mesti ade rase nak ckp camni kan .


  • 'alaaa, sekejap je tuh..pastu nati buat balik'
  • 'poyonyer blog dia, padahal kat luar sama jer. ckp xserupa bikin'
  • 'hahaha, nape die tu tetiba je taubat, nak mati da ker'
  • 'hahaha, nak cari publisiti murahan. paham sgt da die tuu'
dan lain lain lagi..

kenapa ea ? korg pernah rasa camtu x ? or pernah buat macam tu ?
yes. i admit. dulu mmg aku penah pandang serong kat kwn aku sebab tibe2 dia berubah. (sebelom ni mmg aku knl la dia cmne) n aku pon ckp benda yg sama mcm kat atas tuh. then, bila skunk aku ade kat situasi yg same mcm die, aku kne balik. hahah tu namenyer karma. buat baik dibalas baik. buat jahat dibalas jahat. tapi korg, korg pernah rasa x? terpikir knape die jadi camtu ? xnak pk pon xpe. tapi plizz, give them ur support. yes ! i need ur support now kawan.bukan ketawa korg yg aku dambakan tp support korg untuk aku terus berada di jalan yg benar. korg yg dulu sntiasa support aku dalam segalanya tp knape kali ni mesti nak pndang jelik, pndang semacam. berani ke aku nak main2kan akan tuhanku. ya ! aku tahu mmg kalo nak berubah kepada baik, mesti ade macam2 halangan. aku admit. tp aku xnak dan xpernah akan nak yg jadi halangan tu adalah korang ? korang teman aku. plizzz teman. hulur kan tangan mu jika aku nak jatuh bukan kau lepaskan aku macm tu aje. korang paham kan ? ;(

ya allah, baru hambamu sedar yang hambamu keseorangan di jalan mu ya allah. hanya kau yang sentiasa disisi menemani hambamu yg sunyi. ampunilah aku jika dahulu aku lebih memilih teman berbanding kau. ya aku jahil. ampunilah aku ya tuhan~ 

8 comments:

  1. sebab mereka yang berkata 2 bernama insan...manusia biasa yang sentiasa melakukan kekhilafan..(:

    ReplyDelete
  2. hee. betol. manusia mmg xlari dari kesilapan. ape yg boleh buat just pray and always think of Him.

    ReplyDelete
  3. hanya Dia je yang sentiasa menjadi pendengar yang setiap baris kata-kata rintihan hamba Nya.

    ReplyDelete
  4. wah aku terharu dga ayat ko. yup betol tu

    ReplyDelete
  5. huuuu....semoga kita terpelihara dari kekhilafan..

    ReplyDelete
  6. insyallah. amin. semoga kita sama2 sentiasa dilindungi olehNya

    ReplyDelete
  7. Doa itu senjata umat islam kn?

    ReplyDelete
  8. yup. Doa. d 'follow' dgn 'action' skali.

    ReplyDelete