Search This Blog

Wednesday 12 October 2011

Kau Kata Kau Sayang, Tapi Kau Dusta !

assalamualaikum..
haaa entry kali ni tajuk xboleh blaa kann. hahha. tp xpe. chill chill jer...

Kau Kata Kau Sayang, Tapi Kau Dusta ! 
'kenapa ni? bila aku dusta kat kau. mmg aku sayangkan kau, aku bg ape yg kau nak semuanya. kau nak mkn kek harini, hari ni gak aku bawakkn kek. kaw nak aku belikan BB (blackberry laaa kan xkn blueberry) haaa petang tu gak kau dapatkan. aku xpernah curang pon ngan kau tp kenapa ckp aku dusta !' haaa tuu dia ayt org berkapel. maybe xde la seketul2 macam ni . juz example. maksud tetap same kannn. huhu. 

ok. itu bagus. kau xpernah nk lupa untuk penuhi permintaan 'si dia' yg belom tentu milik korang yg sah kannnn. tp kau lupa satu jer. ya ! yg di atas sane ! kau kate kau cinta DIA. kau kate kau nk mati dalam agama DIA. kau kate DIA lah yg maha hebat. tp buktinyer ? xde pon bukti kannn :(. kalo ngan 'si dia' nahh dan dan tuu sanggup rentas lautan api bagai. (AMARAN pada si gadis ! kalo ade lelaki sanggup renangi lautan api demi korg. jauhkanlah.) sebab satu2 nya lautan api adalah neraka ! masyaallah. nak ke korg bersuamikan mereka yg sanggup ke neraka. sepatutnya, mereka membawa korg ke syurga. kannnn??

balik kepada tajuk, pernah rasa x macam mane sedih nangis2 bagai bile kene tinggalkan org yg kita sayang ? penah ? haaa tp korg penah pk x  mcm mane keadaan kita kelak bila kita lupakan DIA. masyaallah. 

kau kate kau sayang mak korgkan. tapi dalam diam kau akan buat mereka derita di alam kubur kelak. kenapa ? kita sama sama pk lah. nak ckp, aku pon xsempurna sangat. tp AT LEAST kita cube kannn. kalo dari sekarang xmulakan, bila lagi ! xkan bila mak korg dah dipanggil olehNya baru nak mula... dosa kita sebelom ni sape yg tggung. mereka jugak. mcm tuu kau kate kau sayang dorg. sayang bukan dengan beri mereka kemewahan yg korg ade. janji manis rumah banglo untuk mereka, tp dengan menjaga adab, menjaga maruah agar kelak dikubur mereka tidak diseksa atas dosa yg kita lakukan.macam tu lah sayang kan mak kannnn :)sesungguhnya salah satu bekalan mereka dikubur adalah doa anak yg soleh :)

kalau korg boleh buktikan kecintaan korg pada 'sidia' buktikan juga pada ALLAH pencipta korg !. boleh kannn. suka aku ingt kan. kita belom terlambat lagi nk bertaubat. cube memohon agar diberikan hidayah kepada kita. percayalah, suatu hari nati akan terbuka juga hati korg menerima hidayah dariNYA.amin ~


No comments:

Post a Comment