Search This Blog

Saturday 1 October 2011

Again. Menangis lagi

assalamualaikum..
hai..

td bila aku ckp aku xnak pergi Shah Alam ngn abang (sebab aku terasa ckit jer pon ngn dia) mak terus cakap

'macam manelah mak ngan abah ni nak mati dik, siapa lah yang mak nak harapkan jaga kaw, mak ni rasa dah nak mati dah. xjadilah mak mati macam ni. nati siapa nak jaga kaw.' (walopon mak ckp sambil gelak, aku cukop terasa)

bergenang air mata aku. hati merintih

'mak, mak xingt ke dulu org ni dulu bynk melawan ckp mak, byk tengking2 mak, sampai mak ckp garangnya kaw dengan mak. mak x ingt ke mak. tapi knape mak nk jage orang sampai macam tu sekali.'

hati seorang ibu. sejahat mana pon anak mereka, seteruk mana pon anak mereka sehingga menjatuhkan air muka seorang ibu, dia tetap akan mengaku 'YA, yg jahat tu ANAK aku, 'ya, yang dalam penjara tu anak aku, mereka tidak malu langsung mengaku siapa anak mereka sebenarnya tp adakah kita akan buat begitu juga. sedangkan ada yang ibu bapa mereka masih hiduptapi  sanggup untuk tidak mengaku mereka sebagai ibu bapa kita hanya kerana dia melakukan sedikit kesilapann. pernah korg tnyer kenapa die macam tu. tapi yg paling penting, LAYAK KAH KITA NAK MENGHUKUM MEREKA(walau sebaik mane pon korg) fikirlah kawan kawan

p/s : selagi ada ibu dan bapa, hargailah mereka. mana yang agak 'dingin' hubungan mereka, cubalah jernihkan. tanpa mereka x lahir kita didunia ini. bila mereka dah tiada kelak,PASTI kau menyesali. walaopon berat untun menerima mereka kembali, cuba fikirkan sedikit kebaikan mereka (walaupon setruk teruk manusia pasti ada satu kebaikan nya)

ya allah, berikanlah mereka kesejahteraan dan kebahagiaan ya allah jika aku xmampu untuk memberikan kebahagiaan kepada merka. amin ~

5 comments: