Search This Blog

Thursday 29 September 2011

Beraninya Aku !

assalamualaikum..

bila diri dah terasa besar, cakap mak ayah suma ibarat masok telinga kiri keluar ikot suka. (pepandai ubah pepatah. hehe). so ni lah yg terjadi kat aku dulu dan semalam. :(

  •  aku dah berani menipu dalam solat. (kalo mak tnyer dah solat, terus jawab dah padahal belom ponn)
  • aku dah berani pakai baju lengan pendek (kalo dulu siap pkai hand sock agy nk tutp lengan tu)
  • aku dah berani mengayakan tudung (kalo dulu tudung semua tutup dada)
  • aku dah berani mencarot (kalau dulu nak ckp bnde tu sumpah takot sgt rasenyer)
  • aku dah berani bertepuk tampar ngn lelaki (kalo dulu nk pandang pon segan )
yup ! itulah aku yang BERANI. bukan bgge diri bahkan malu dengan diri. malu dengan mu Illahi. Astaghfirullahala'zim. kalo dulu aku sgt takut untuk ckp 'sial' tp sekarg lebih dari itu aku cukop berani (lgi2 dlm fb). ya Allah berani nye hambamu ini untuk melakukan semua itu. tp kenapa sgt takot untuk BERTAUBAT. ya bukan takut cume merasa ajal belom tiba (muda lagi kann ). tidak terbuka pintu hati lagi, belom dapat hidayah dan mcm2 lagi yg sememangnya diketahui sebagai ALASAN SEMATA MATA.
ya Allah bimbinglah aku ke jalan yg benar ya Allah setelah aku tersasar di jalanmu selama ini sebelom ajal dtg menjemputku ya Allah. tiada apa yg mampu ku pinta kepadaMu melainkan matikan aku dalam redhaMu ya Allah.

*luahan ini hanyalah sekadar renungan untukku mengenang dosa-dosaku agar ade sinar taubat menanti ku....

No comments:

Post a Comment