Search This Blog

Friday 30 September 2011

Menangis lagi !

assalamualaikum..
hai semua..
yaaa..menangis lagi.. menangis lagi bila terkenang siapa aku sebelom ini . siapa aku ?
  • aku yang jahil tentang agama (walopon dari kecik dibekalkan cukup ilmu agama oleh mak & abah)
- mak.. maafkan adik..
mgkin aku xdpt nak jadi anak solehah seperti yg dia harapkan.mungkin aku layak digelar anak x mengenang jasa (masyaallah) kalau lah hati ini boleh dizahirkan, tiada siapa yg ingin jadi seperti itu. ya bukan salah ibu mengandung tapi salah anak yg x sedar ditanggung (lagi nak besar kepala ngn mak abah) penat dia turun naik sekolah, tebalkan muka mintak tolong orang itu orang ini semata mata nak dapatkan aku tempat di sekolah agama. ya ! bukan senang nak dpt masok skolah agama. tp USAHA mak, akhirnya aku berjaya. tp ape yg aku kutip mase di sana. NOTHING. yes ! nothing. aku hanya praktikkan bila aku disekolah, tp dirumah cuma kadang kadang. lepas keluar sekolah agama lagilaaaa menjadi perangai aku. walopon xseliar seperti remaja yg didada dada akhbar tp cukop membuatkan hati seorang ibu Menangis Lagi. ya allah, berdosanya aku membuat ibu menitiskan air mata. kenapa mase tu xde kesedaran lgsung dalam diri ini. adakah seluruh hatiku telah menjadi hitam ? kotor ? ya allah, jika YA , kau izinkanlah aku untuk membersihkannya kembali.

'menyesal mak kuarkan ko sekolah agama 
(actually bukan keluarkan, tp sb dpt twaran sekolah lain sebab sekolah lame xde aliran pure sciences) kawan2 ko yg dulu tu skunk ni mak tgk, keluar pon pakai stokin. 
kaw ? (mengeluh)
'alaaa mak. nati dah sampai mase orang pakaila stokin'

ya allah... kenapa dulu mulut aku terlalu celupar, tidak pandai menjaga hati seorang ibu, yaa mungkin sebab aku belom pernah merasa jadi ibu. maka aku xthu untuk menghargainya.
mak, ampunkan dosa adik mak. setiap kali adik buat mak sakit hati, sakit lagi hati adik ini. menyesal.

ya allah. ampunilah dosaku ya allah. hambamu malu untuk mengaku kesilapan sendiri di hadapan ibuku ya allah. tolonglah kaw hapuskan sedikit ego hambamu ini. izinkanlah hambamu ini memberi walaupon sedikit senyuman di bibir seorang ibu. amin ~

3 comments:

  1. wan.. sediy gler aku bce blog ko... mcm mnk nangis... bkn ko jek yg pnh wat mak ko nangis.. aku pon sme.. aku nk berubah...

    ReplyDelete
  2. sedih membacanya....kite sume seorg anak,selagi kite mmpu membahagiakan org tua kite,buat la sebaik2nya....

    ReplyDelete
  3. aku xmmpu nak luahkan kat sape2 pon. mane yg baik korg ikotlah dan mane yg buruk jadikan teladan k.

    ReplyDelete