Search This Blog

Thursday 29 September 2011

Cantik untuk Siapa ?

assalamualaikum...
hye gadis gadis cantik ..

Cantik untuk Siapa ya ? untuk bf / gf , kawan kawan ataupon untuk Dia. siapa Dia ? yaa Dia yang kaw selalu lupakan. ingat hanya bila korg dalam kesusahan, kesempitan malah yg lebih malang ingat pada Dia bila nyawa hanya di hujung tanduk. masa itu taubat pon tiada guna. sedih kan ? takut kan ? tp manusia, takot 5 minit lepas tu buat lagi (sama je macam yg tgh menulis) . astaghfirullahal'azim..


"eh fara ok x aku, ade nmpk rambut ker ape ker ? aku ok x ?

"alaaaaa ok la tuh ! nak cantek2 wat ape. bkn nk jumpa c polan tuh (bf la tuhh ) nk g sembahyang pon nak cantek2 "


mengucap panjang kannn bace dialog tuh. bukan rekaan. telinga ini yg menjadi saksi.mungkin sahabat tidak sedar apeyg diucapkan . moga Allah mengampunkan dosaku dan dia.

layakkah kita untuk menjadi cantik umpama bidadari didepan lelaki yg bukan bernama Suami berbanding dengan Sang Pencipta kita ? renunglahh sahabat ~

kita merasa malu nak jumpa orang bila tiada lipstick di bibir, tiada eyeshadow di mata, tiada bedak untuk menutup cela di muka, tp pernah kah kita rasa malu jika wuduk kita xsempurna, solat dalam keadaan diri tidak bersih, mencuri dalam solat. bukan sahaja kita x merasa malu bahkan kita sendiri yang sambil lewa dengan perkara itu. kalo lipstick kita comot, kita rasa malu, tp kenape tidak takot bila wuduk kita x sempurna?


ya Allah ampunilah dosa hambamu ini ya Allah.

No comments:

Post a Comment